Algemene voorwaarden Crystal’s Equi Boutique

E-mail:  info@crystalsequiboutique.nl   www.crystalsequiboutique.nl

Artikel 1 - Definities

  1. Crystal’s Equi Boutique: Crystal’s Equi Boutique, gevestigd te Den Bommel, KvK-nummer 97710083
  2. Klant: degene met wie Crystal’s Equi Boutique een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Crystal’s Equi Boutique en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Crystal’s Equi Boutique.
  2. Crystal’s Equi Boutique en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Crystal’s Equi Boutique en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 - Prijzen

  1. Crystal’s Equi Boutique hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Crystal’s Equi Boutique mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Crystal’s Equi Boutique niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

 

Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. Crystal’s Equi Boutique mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 5- Herroepingsrecht

Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:

  1. het product is gebruikt
  2. het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  3. de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  4. de labels van het product zijn verwijderd

De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint: op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

 

Artikel 6 - Vergoeding retourkosten

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige of een deel van de bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.

 

Artikel 7 - Retentierecht

  1. Crystal’s Equi Boutique kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Crystal’s Equi Boutique heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Crystal’s Equi Boutique.
  3. Crystal’s Equi Boutique is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

 

Artikel 8 - Eigendomsvoorbehoud

  1. Crystal’s Equi Boutique blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Crystal’s Equi Boutique met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd in lid 1 kan Crystal’s Equi Boutique gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3.  Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
  4. Wanneer Crystal’s Equi Boutique gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Crystal’s Equi Boutique van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

 

Artikel 9 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Crystal’s Equi Boutique tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Crystal’s Equi Boutique zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Crystal’s Equi Boutique kan tegenwerpen.

 

Artikel 10 - Levertijd

  1. De levertijden van Crystal’s Equi Boutique zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Crystal’s Equi Boutique.
  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Crystal’s Equi Boutique later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Crystal’s Equi Boutique niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Crystal’s Equi Boutique iets anders hebben afgesproken.

 

Artikel 11 - Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

 

Artikel 12 - Transportkosten

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Crystal’s Equi Boutique schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

 

Artikel 13 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Crystal’s Equi Boutique niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Crystal’s Equi Boutique. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Crystal’s Equi Boutique niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

 

Artikel 14 - Bewaring

  1. wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

 

Artikel 15 - Garantie

  1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
  2. De garantie geldt niet: - in het geval van normale slijtage - voor schade ontstaan door ongevallen - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.

 

Artikel 16 - Ruilen

  1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
  2. ruilen vindt plaats binnen 10 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
  3. het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
  4. het product is nog niet gebruikt
  5. Afgeprijsde artikelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

 

Artikel 17 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Crystal’s Equi Boutique tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Crystal’s Equi Boutique geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 18 - Klachten

  1. De Klant moet een door Crystal’s Equi Boutique geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

 

 

  1. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Crystal’s Equi Boutique daarvan op de hoogte te stellen binnen 2 weken na het vaststellen van de tekortkoming.
  2. Een consument moet uiterlijk binnen 2 weken na het vaststellen van de tekortkoming Crystal’s Equi Boutique hiervan op de hoogte stellen.
  3. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Crystal’s Equi Boutique hierop gepast kan reageren.
  4. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Crystal’s Equi Boutique.
  5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Crystal’s Equi Boutique andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 19 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Crystal’s Equi Boutique.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Crystal’s Equi Boutique ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

 

Artikel 20 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Crystal’s Equi Boutique een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

 

Artikel 21 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Crystal’s Equi Boutique toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Crystal’s Equi Boutique nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Crystal’s Equi Boutique in verzuim is.
  3. Crystal’s Equi Boutique mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Crystal’s Equi Boutique kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 22 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Crystal’s Equi Boutique door de Klant niet aan Crystal’s Equi Boutique kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook: - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen

 

 

  1. stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen - computervirussen - stakingen - overheidsmaatregelen - vervoersproblemen - slechte weersomstandigheden - werkonderbrekingen
  2. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Crystal’s Equi Boutique 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Crystal’s Equi Boutique kan nakomen.
  3. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Crystal’s Equi Boutique de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  4. Crystal’s Equi Boutique hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Crystal’s Equi Boutique hiervan voordeel heeft.

 

Artikel 23 - Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Crystal’s Equi Boutique de overeenkomst aanpassen.

 

Artikel 24 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. Crystal’s Equi Boutique mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang Crystal’s Equi Boutique.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Crystal’s Equi Boutique zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

 

Artikel 25 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Crystal’s Equi Boutique aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Crystal’s Equi Boutique.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

 

Artikel 26- Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Crystal’s Equi Boutique bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 27 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Crystal’s Equi Boutique is Nederlands recht van toepassing.
  2.  De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Crystal’s Equi Boutique is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Crystal’s Equi Boutique, tenzij de wet iets anders bepaalt.

 

Opgesteld op 31 Augustus 2025